Tänk på att denna e-tjänst ska fyllas i av behörig personal från hemkommun! Dvs ej av privatperson.
Beställning av insatser
Beställningen ska vara vistelsekommunen tillhanda senast sex veckor innan vistelsen kan påbörjas. Framförhållningen krävs för hemtjänstens resursplanering. Det är av yttersta vikt att biståndsbeslutet är anpassat efter boendemiljön i vistelsekommunen. Beställd insats kan skilja sig från gällande biståndsbeslut i hemkommunen. Hur ser familjegemenskapen ut under vistelsetiden? Är serviceinsatserna beställda på rätt nivå? Viktigt att informera brukaren om att ta med sig sina personliga hjälpmedel till vistelsekommunen.
Avbeställning
Avbeställning av planerad vistelse ska meddelas 14 dagar innan planerad start, i annat fall utgår faktura enligt beställning.
Fakturering
Tanums kommun fakturerar beställd tid, inte utförd tid. För trygghetslarm tillkommer en installationsavgift utöver hyran. När det gäller matdistributionen tillkommer en transportkostnad utöver portionspriset.
Beställning av insatser till funktionshindrade
Vid insats till funktionshindrade enligt både SoL och LSS, använd samma blankett som ovan. Utredning skall bifogas. Ange vilket uppdrag om vilka insatser som ni beställer från Tanums kommun.
Hemsjukvård och rehabilitering
Beställs via telefonsköterska vardagar 8.00-16.00, telefon 0525- 185 51. Blankett fås av telefonsköterskan.
Har du frågor?
Välkommen att kontakta Tanums kommun!
📞 Telefon: 0525-180 00
✉️ E-post: kommun@tanum.se
💻 Mer information hittar du på https://www.tanum.se