Här kan du lämna klagomål på barnomsorg, skola eller fritidshem inom Tanums kommun.
Vad händer efter att du lämnat ditt klagomål?
- Klagomålet diarieförs
- Mottagningsbekräftelse skickas från förvaltningen
- Ärendet utreds i första hand av respektive rektor på förskolan/skolan som klagomålet gäller
- Gäller klagomålet rektor för förskolan/skolan ansvarar skolchef för att ärendet utreds av handläggare
- Gäller ärendet huvudmannens övergripande ansvar utreds ärendet av förvaltningschef
- Vid konstaterad brist upprättas en handlingsplan för åtgärder
- Den som handlägger ärendet skickar ett svar till den som lämnat in klagomålet med resultatet av genomförd utredning
- Ärendet ska hanteras så snart som möjligt, men senast inom två veckor från dagen klagomålet ankom ska återkoppling lämnas
- Alla klagomål utreds men om du väljer att vara anonym finns ingen möjlighet att lämna återkoppling.
Har du frågor?
Välkommen att kontakta Tanums kommun!
📞 Telefon: 0525-180 00
✉️ E-post: kommun@tanum.se
💻 Mer information hittar du på https://www.tanum.se