Lämna klagomål på barnomsorg, skola och fritidshem

LÄS MER

Här kan du lämna klagomål på barnomsorg, skola eller fritidshem inom Tanums kommun.

Vad händer efter att du lämnat ditt klagomål?

  • Klagomålet diarieförs
  • Mottagningsbekräftelse skickas från förvaltningen
  • Ärendet utreds i första hand av respektive rektor på förskolan/skolan som klagomålet gäller
  • Gäller klagomålet rektor för förskolan/skolan ansvarar skolchef för att ärendet utreds av handläggare
  • Gäller ärendet huvudmannens övergripande ansvar utreds ärendet av förvaltningschef
  • Vid konstaterad brist upprättas en handlingsplan för åtgärder
  • Den som handlägger ärendet skickar ett svar till den som lämnat in klagomålet med resultatet av genomförd utredning
  • Ärendet ska hanteras så snart som möjligt, men senast inom två veckor från dagen klagomålet ankom ska återkoppling lämnas
  • Alla klagomål utreds men om du väljer att vara anonym finns ingen möjlighet att lämna återkoppling.

Välkommen att kontakta Tanums kommun!

📞 Telefon: 0525-180 00
✉️ E-post: kommun@tanum.se
💻 Mer information hittar du på https://www.tanum.se

 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa